Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2019

«Προσωπική συμφωνία» στη Θεσσαλονίκη!


Κριτική της Βικτωρίας Ιωσηφίδου


Μετά το τέλος του 2ου παγκοσμίου πολέμου και ενώ λαμβάνει χώρα η δίκη της Νυρεμβέργης στο Βερολίνο ο Αμερικανός Ταγματάρχης Άρνολντ έχοντας ο ίδιος σκληρές εμπειρίες από τον πόλεμο και τα στρατόπεδα συγκέντρωσης αναζητά στη διάρκεια των ανακρίσεων το « μεγάλο ψάρι»,  προσπαθώντας με νύχια και δόντια να στοιχειοθετήσει το κατηγορητήριο και να αποδείξει πως ο σημαντικότερος μαέστρος  της Γερμανίας Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ ήταν μέλος του ναζιστικού κόμματος και προσωπικός φίλος του Αδόλφου Χίτλερ. Ο  
Φουρτβένγκλερ από τη μεριά του δηλώνει κατηγορηματικά και ανταπαντά πως σε όλη του τη ζωή υπήρξε μόνο ένας αφοσιωμένος υπηρέτης της τέχνης και του πολιτισμού και δεν είχε ποτέ καμία σχέση με την πολιτική. Καταλύτης ανάμεσά τους το δεύτερο βιολί, ο Ρόντε, παλιός συνεργάτης του μαέστρου,  που φαίνεται να γνωρίζει κάποια μυστικά του.


Μια σειρά από εξαιρετικές ερμηνείες χαρακτηρίζουν την παράσταση αυτή που έστησε με μαεστρία ο σκηνοθέτης Δημήτρης Μυλωνάς! Ο μεγάλος ηθοποιός  Νικήτας Τσακίρογλου  στο ρόλο του μαέστρου, λιτός, στοχαστικός,  ανεπιτήδευτος, ήρεμη δύναμη, ερμηνεύει με στωικότητα και απόλυτη πειστικότητα. Στο τέλος διαλύεται κυριολεκτικά πάνω στη σκηνή από τα απανωτά, ανελέητα χτυπήματα. Ο Χρήστος Βαλαβανίδης με τη σειρά του γίνεται ο Ρόντε, το δεύτερο βιολί∙ μειλίχιος, σιγανός, κρατά μαγικά την ισορροπία σε έναν διπλό ρόλο. Ταγματάρχης ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης για τον οποίο ο πήχης ανεβαίνει πια πολύ ψηλά, έξοχος , καταφέρνει να μεταμορφωθεί άριστα και να ερμηνεύσει ιδανικά τον ρόλο του, χρειάζεται μάλιστα να παραμείνει  πάνω στη σκηνή καθ΄ όλη τη διάρκεια του έργου.


Δίπλα τους, εξίσου καλές, η Άννα Ελεφάντη και η Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου άλλοτε δυναμικές και άλλοτε ευάλωτες, ανάλογα με τη στιγμή, και ο Παναγιώτης Γουρζουλίδης στο ρόλο ενός θαρραλέου  εβραίου υπολοχαγού.

Εξαίσιο και αντιπροσωπευτικό το σκηνικό γραφείου  των Αγγελικής Αθανασιάδου και Λήδας Σπερελέκη, ενώ μας παρασύρουν οι μουσικές επιλογές του Παύλου Κατσιβέλη,  κυρίως Μπετόβεν και οι όμορφοι φωτισμοί του Γιώργου Αγιαννίτη.

Η αρκετά μεγάλη διάρκεια του έργου συντελεί στο να δοθεί  έμφαση στην εξελισσόμενη υπόθεση και στην επιμονή του ταγματάρχη, εντούτοις διαφαίνεται πως η πλοκή  θα μπορούσε ίσως να εξελιχθεί και σε μικρότερη διάρκεια.

Μόνη μου απορία γιατί τα εισιτήρια τα βρήκα στην Αθήνα με 8 ευρώ και στη Θεσσαλονίκη έχουν από 16-25 ευρώ. Μήπως λάθος κατάλαβα;

Δείτε το για τις εξαιρετικές ερμηνείες,  ως ένα μάθημα ιστορίας, αλλά και ως ένα ακόμη αντιπολεμικό μήνυμα καθώς αναδεικνύεται για άλλη μια φορά ο παραλογισμός στον οποίο μπορούν να οδηγήσουν τον άνθρωπο οι τραγικές εμπειρίες του πολέμου…


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
·         Μετάφραση: Αθανασία Καραγιαννοπούλου
·         Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς
·         Σκηνικά – Κοστούμια: Αγγελικη Αθανασιάδου, Λήδα Σπερελάκη
·         Μουσική Επιμέλεια/ Σύνθεση : Παύλος Κατσιβέλης
·         Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
·         Φωτογραφίες : Πάτροκλος Σκαφίδας
·         Επιμέλεια Κίνησης και Χορογραφίες: Χρυσηίς Λιατζιβίρη
·         Βοηθός σκηνοθέτη: Βίκη Παναγιωτοπούλου
·         Β΄ βοηθός σκηνοθέτη: Χρήστος Καρανικόλας


ΠΑΙΖΟΥΝ:
·         Νικήτας Τσακίρογλου
·         Χρήστος Βαλαβανίδης
·         Αλέξανδρος Μπουρδούμης
·         Άννα Ελεφάντη
·         Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου
·         Παναγιώτης Γουρζουλίδης
·         Κώστας Κουτρούλης
·         Δημήτρης Μπούρας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου