ΚΡΙΤΙΚΗ της Βικτωρίας Ιωσηφίδου
Ήταν ένα έργο που όμοιό του,
κάπως έτσι δομημένο σε μικρά επεισόδια, εντελώς σύγχρονο, ένα θέατρο του
πραγματικού με θεματολογία που αφορά τον καθένα μας και
τον άνθρωπο της διπλανής μας πόρτας, ήθελα
καιρό να δω. Αυτό που δεν περίμενα ήταν ότι ενώ το τρέιλερ έλεγε πως είναι ένα έργο
για την αγάπη, θα ήταν τελικά ένα έργο που θα αναφερότανε στη μη
αγάπη.
Γιατί ναι, φαίνεται πως
σύμφωνα με αυτό που πηγάζει από τα 12 αυτά μικρά θεατρικά δρώμενα, αληθινά θραύσματα ανθρώπινων ζωών, είναι πως μια
ειλικρινής, αμοιβαία και παντοτινή ερωτική αγάπη είναι τόσο πιθανό να υπάρξει,
όσο δυνατή είναι και η επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα, που αναφέρεται
στον τίτλο του έργου. Ο σύγχρονος γάλλος θεατρικός συγγραφέας Ζοέλ Πομμερά, με
σκληρό ρεαλισμό, διαπραγματεύεται το ζήτημα αυτό και
φαίνεται να καταλήγει πως από την αγάπη μέσα στο χρόνο απομένει μάλλον μόνον ένα α, καθώς αυτή γίνεται αυταπάτη, ανεκπλήρωτο, απαξίωση, ανοχή, αδιαφορία,
άρνηση, απελπισία, απόγνωση, αδιέξοδο,
αηδία, αρρώστια, αλληλοσπαραγμός, απώλεια, αντίο. Εν τούτοις, τα διάφορα επεισόδια
του βραβευμένου αυτού συγγραφέα έχουν αληθινό ενδιαφέρον˙ κάποια από αυτά ακόμη μεγαλύτερο και βρίσκονται
πιο κοντά στην καθημερινότητά μας και όλα αναμφίβολα προκαλούν αυτόματα προβληματισμούς,
καθώς οι ήρωες κραυγάζουν την αγωνία τους ακόμη και μέσα από τις σιωπές τους.
Σε ένα λιτό, αποστειρωμένο
σκηνικό σε λευκό, με υποτυπώδη έπιπλά πάγκους, τόσο κρύο, όσο κρύα και ψυχρή
φαίνεται να είναι και η έκβαση για όλες τις αγάπες που διαδραματίζονται εδώ, εξελίσσεται
το έργο.
Επτά πρόσωπα καλούνται να
ενσαρκώσουν πολύ περισσότερους ρόλους σε έναν θίασο που αποτελεί τη συνέχεια
της Πειραματικής σκηνής της Τέχνης που αγαπήσαμε, με επικεφαλής το «βαρύ
πυροβολικό» Δημήτρη Ναζίρη. Και το κάνουν πολύ καλά υπό τις οδηγίες της
Χριστίνας Χατζηβασιλείου, η οποία επιλέγει να εστιάσει στις ερμηνείες των
ηθοποιών. Μιας όμως και τα κείμενα είναι κατά μιαν έννοια μονοδιάσταστα και αν
και διαθέτουν σπαράγματα χιούμορ εν τέλει απαισιόδοξα, θα μπορούσαμε ίσως να αναμένουμε κάποιες
παραπάνω σκηνοθετικές προτάσεις, εκπλήξεις για να σπάσουν αυτό το βάρος.
Καθένας από τους ηθοποιούς
θα λέγαμε ότι καλείται να ερμηνεύσει παρόμοιους τύπους ανθρώπων. Έτσι, ο
Δημήτρης Ναζίρης είναι πάντοτε ανεξαρτήτως ρόλου ένας πληθωρικός τύπος , η
Σοφία Βούλγαρη απόμακρη και προβληματισμένη
έως τραγική φιγούρα, ο Κυριάκος Δανιηλίδης κατεξοχήν συγκαταβατικός, ο Πέτρος
Παπαζήσης σε ρόλους αμήχανου, ο Ηλίας Παπαδόπουλος πάντα πιο κουλ και χαλαρός, η Αρετή Πολυμενίδη πιο γήινη και καθημερινή, ενώ
η Ζωή Λαζαριώτου αγνή , αθώα, αφελής.
Η σκηνοθέτρια κάνει και τις μουσικές επιλογές, επιλέγοντας
περίεργα ανέκδοτα κομμάτια και ήχους,
που δένουν με το όλο κόνσεπτ.
Και ναι, αντικειμενικά φαίνεται
να έχει δίκιο ο Πομμερά, όπου κι αν κοιτάξουμε γύρω μας τέτοιες εικόνες αποξένωσης και μοναξιάς αντικρίζουμε. Τα δρώμενα
αυτά είναι καλογραμμένα και βγαλμένα μέσα από τη ζωή, καθώς προβάλλουν τη συνήθη
απώλεια της αγάπης, μια πικρή αλήθεια την οποία όλοι παρατηρούμε και μας προκαλεί
φόβο. Ας τα δούμε, ας προβληματιστούμε, πιθανόν ας παρηγορηθούμε, αλλά παρόλα
αυτά, θα έλεγα, ας μην πάψουμε να αναζητούμε κάπου την αγάπη, γιατί ίσως μονάχα
αυτή η ελπίδα μπορεί να μας κρατήσει ζωντανούς.
Οι συντελεστές
Μετάφραση: Μαριάννα Κάλμπαρη
Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια: Χριστίνα Χατζηβασιλείου
Σκηνικά – Κοστούμια: Όλγα Χατζηιακώβου
Φωτισμοί: Δήμητρα Αλουτζανίδου
Πρωτότυπη μουσική: Lobac, Full Houze (www.fullhouze.gr)
Βοηθός σκηνοθέτη: Δημήτρης Δάγκαλης
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Σοφία Τσιριγώτη
Φωτογραφίες: Χρήστος Κυριαζίδης
Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια: Χριστίνα Χατζηβασιλείου
Σκηνικά – Κοστούμια: Όλγα Χατζηιακώβου
Φωτισμοί: Δήμητρα Αλουτζανίδου
Πρωτότυπη μουσική: Lobac, Full Houze (www.fullhouze.gr)
Βοηθός σκηνοθέτη: Δημήτρης Δάγκαλης
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Σοφία Τσιριγώτη
Φωτογραφίες: Χρήστος Κυριαζίδης
Οι ηθοποιοί
Σοφία Βούλγαρη
Κυριάκος Δανιηλίδης
Ζωή Λαζαριώτου
Δημήτρης Ναζίρης
Ηλίας Παπαδόπουλος
Πέτρος Παπαζήσης
Αρετή Πολυμενίδη
Κυριάκος Δανιηλίδης
Ζωή Λαζαριώτου
Δημήτρης Ναζίρης
Ηλίας Παπαδόπουλος
Πέτρος Παπαζήσης
Αρετή Πολυμενίδη
Info
Παραστάσεις: Παρασκευή-Σάββατο 21.30 &
Κυριακή 20.00
Τιμές εισιτηρίων: κανονικό 13€ | μειωμένο 10€
Προπώληση μέσω viva.gr έως και τις 10/4: 10€ γενική είσοδος
Ατέλειες: Κάθε Παρασκευή, κατά προτεραιότητα
Parking: Με 3€ και την επίδειξη του εισιτηρίου σας, μπορείτε να αφήνετε το αυτοκίνητό σας στο parking που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο Θέατρο Τ.
Προπώληση μέσω viva.gr έως και τις 10/4: 10€ γενική είσοδος
Ατέλειες: Κάθε Παρασκευή, κατά προτεραιότητα
Parking: Με 3€ και την επίδειξη του εισιτηρίου σας, μπορείτε να αφήνετε το αυτοκίνητό σας στο parking που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο Θέατρο Τ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου